søndag 28. august 2011

Bukseproduksjon

I helgen har jeg sydd to nye bukser til den blivende storebroren, det blir nemlig mange skift med en barnehagegutt! Haremsbuksen er sydd etter eget mønster, inspirert av Me&i sine kule bukser. Den var superenkel og sitter som et skudd! Lurer på om jeg skal prøve å lage lomme eller applikasjon i rumpa neste gang jeg skal sy den, for da blir den skikkelig tøff :)

Ooga booga buksa er sydd etter mønster fra boka til meedom; børnetøj fra 0-3 år. Super bok med gode basisoppskrifter. Buksa ble noen mil for lang siden mønsteret ikke var beregnet for å sette på ribbekanter, men å sy i strikk. Den funker med tøybleierumpe og oppbrett, men blir nok finere til sommeren igjen. Lillegutt lyste opp da han så buksa, den var tydeligvis veldig fin. Mannen i huset var derimot i tvil om han ville tørre å sende han i barnehagen med den på.

Har bare actionbilder tatt med mobilen foreløpig, skal se om jeg får tatt noen bedre senere.
















Buksen har vist krøllet seg litt på det siste bildet, men den har like lange ben altså ;)

-Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Flink du er,.veldig kuuule bukser tul lillegutt det:-) tone

    SvarSlett
  2. Så tøffe bukser! SÆRLIG de med Ooga booga på, det kan du hilse "gubben" og si. ;)

    SvarSlett
  3. Så herlige bukser!
    Koselig blogg, legger meg til som følger, og titter snart inn til deg igjen:)
    Ha en fin dag
    Klem carina

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails
-Stevia-